Elektrik Montaj Bilgi Sayfası
Her elektronik cihazda olduğu gibi mstTECH ürünlerinde de montaj kesinlikle uzman kişiler tarafından yapılmalıdır. Ürünlerimizin hepsi elektronik ürünler olduğu için anlık bile olsa herhangi bir yanlış bağlantıda ürün bozulabilir ve garanti dışı kalır.
Yapılacak ekler mutlaka çok sağlam yapılmalıdır. Ek yerleri çok iyi izole edilmelidir.
Yapılacak ekler mutlaka çok sağlam yapılmalıdır. Ek yerleri çok iyi izole edilmelidir.
* Ön Lambalarla İlgili Elektrik Bağlantıları (Tıklayın)
* Arka Lambalarla İlgili Elektrik Bağlantıları (Tıklayın)
* Kontrol Üniteleriyle İlgili Elektrik Bağlantıları (Tıklayın)
* Arka Lambalarla İlgili Elektrik Bağlantıları (Tıklayın)
* Kontrol Üniteleriyle İlgili Elektrik Bağlantıları (Tıklayın)
mstTECH Ön Lambaları için elektrik bağlantısı alternatifleri:
1 - Park lambasından ya da kontak açıldığında enerjilenen bir yerden (Aksesuar soketi vb) enerji alarak kontakla otomatik çalıştırma:
Bu bağlantı şeklinde enerji alınacak yer olarak ön park lambasına giden iki kablo önerilir. Park lambasının bir sigortası olduğu için de ayrıca bir sigorta bağlanmasına gerek kalmaz. Bu bağlantı şeklinde röle, sigorta ve anahtara ihtiyaç duyulmaz. En basit bağlantı şeklidir.
Avantajı:
Bu bağlantı şeklinde enerji alınacak yer olarak ön park lambasına giden iki kablo önerilir. Park lambasının bir sigortası olduğu için de ayrıca bir sigorta bağlanmasına gerek kalmaz. Bu bağlantı şeklinde röle, sigorta ve anahtara ihtiyaç duyulmaz. En basit bağlantı şeklidir.
Avantajı:
Led farlarınız sürüşe başlarken kontağı çevirdiğinizde otomatik yanar. Park edip kontağı kapattığınızda otomatik söner.
Dezavantajı:
Dezavantajı:
Led farlarınızı motorunuz park halindeyken yakmak isterseniz kontağı açmak zorunda kalırsınız.
Büyütmek için görsele tıklayın.
2 - Park lambasından ya da kontak açıldığında enerjilenen bir yerden (Aksesuar soketi vb) enerji alarak kontakla ve anahtarla otomatik çalıştırma:
Bu bağlantı şeklinde, enerji alınacak yer olarak ön park lambasına giden iki kablo önerilir. Park lambasının bir sigortası olduğu için de ayrıca bir sigorta bağlanmasına gerek kalmaz. Ek olarak bir anahtar gereklidir.
Avantajı:
Avantajı:
Led farlarınız eğer anahtar açıksa sürüşe başlarken kontağı çevirdiğinizde otomatik yanar. Park edip kontağı kapattığınızda otomatik söner. Sürüş sırasında da isteğe bağlı olarak anahtarı kapatarak led farlarınızı söndürebilirsiniz.
Dezavantajı:
Dezavantajı:
Led farlarınızı motorunuz park halindeyken yakmak isterseniz kontağı açmak zorunda kalırsınız. En önemlisi, eğer anahtar kapalıysa,sürüşe başlarken led farların yakılması unutulabilir. Bu da görünürlük açısından ciddi bir güvenlik açığı oluşturur.
Büyütmek için görsele tıklayın.
Led farlar çok az akım çektiği için ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi, beyin) bulunan motosikletlerde arıza oluşup, arıza ışığı yanmayacaktır. Fabrikasyon olarak ECU akım toleransları dar tutulmuş ise arıza ışığı yanacaktır. Enerji alınan yerden bağlantı sökülüp kontak kapatılıp açılınca arıza ışığı sönecektir. Bu durumda aşağıdaki alternatif bağlantı şekilleri uygulanır.
3 - Aküden enerji alarak kontakla otomatik çalıştırma:
Bu bağlantı şeklinde devreye bir sigorta ve bir röle eklenmelidir. Enerji aküden alınır, röle kontağa veya park lambası gibi kontakla enerjilenen bir yere bağlanır ve led farlarınız kontakla birlikte otomatik olarak çalışır.
Avantajı:
Avantajı:
Led farlarınız sürüşe başlarken kontağı çevirdiğinizde yanar. Park edip kontağı kapattığınızda söner.
Dezavantajı:
Dezavantajı:
Led farlarınızı park halindeyken yakmak isterseniz kontağı açmak zorunda kalırsınız.
Büyütmek için görsele tıklayın.
4 - Aküden enerji alarak ayrı bir anahtarla (Switch, sviç) çalıştırma:
Bu bağlantı şeklinde enerji doğrudan aküden alınır. Devreye kesinlikle sigorta ve anahtar bağlanmalıdır.
Avantajı:
Avantajı:
Led farlarınızı sürüş sırasında veya park halindeyken istediğiniz zaman açıp kapatabilirsiniz. Kamp, piknik gibi karanlık olabilecek ortamlarda led farlarınızla aydınlanabilirsiniz. Led farlar çok az akım çektiği için akünüz boş değilse hiçbir sorun yaşamazsınız.
Dezavantajı:
Dezavantajı:
Led farlarınız motorunuz park halindeyken üçüncü şahısların müdahalesiyle anahtara basılarak yakılıp söndürülebilir. En önemlisi sürüşe başlarken led farların yakılması unutulabilir. Bu da görünürlük açısından ciddi bir güvenlik açığı oluşturur.
Büyütmek için görsele tıklayın.
5 - Aküden enerji alarak hem kontakla otomatik hem de on-off anahtarla park halindeyken çalıştırma:
Bu bağlantı şeklinde kesinlikle sigorta ve röle kullanılmalıdır. Ayrıca bir anahtara ve iki diyota ihtiyaç vardır.
Avantajı:
Led farlarınız sürüşe başlarken kontağı çevirdiğinizde otomatik yanar. Park edip kontağı kapattığınızda otomatik söner. Ayrıca park halindeyken istediğiniz zaman açıp kapatabilirsiniz. Kamp, piknik gibi karanlık olabilecek ortamlarda led farlarınızla aydınlanabilirsiniz. Led farlar çok az akım çektiği için, akünüz boş değilse hiçbir sorun yaşamazsınız.
Dezavantajı:
Dezavantajı:
Led farlarınız motorunuz park halindeyken üçüncü şahısların müdahalesiyle anahtara basılarak yakılıp söndürülebilir. Bunu önlemek için anahtar gizli bir yere konabilir.
Büyütmek için görsele tıklayın.
Arka lambalarımız için elektrik bağlantısı alternatifleri:
Aşağıdaki şema her model park fren lambası için ortaktır. Görselde kullanılan lamba örnektir. Sadece PSN049U1 K1 kodlu 49 ledli üçgen lambamızda ve PSN030Y1 K1 kodlu 30 ledli daire şeklindeki lambamızda ek olarak bir de yeşil renkli kablo vardır ve +12V girişidir.
Siyah kablo -12V besleme gerilimi girişidir.
Kırmızı ve pembe kablolar +12V besleme gerilimi girişidir.
Lambalarımız iki devreli üretilmektedir. Kırmızı kablo lamba üzerindeki ledlerin sayıca az olan bölümünü yakar. Benzer şekilde pembe kablo lamba üzerindeki ledlerin sayıca çok olan bölümünü yakar. Görseldeki 18 ledli lambanın orta sırasını yakmak için önce siyah kabloya -12V sonrasında kırmızı kabloya +12V uygulanması, alt ve üst sırasını yakmak için ise pembe kabloya +12V uygulanır. Lambanın enerjisini aracın orijinal stop lambasından almak yeterlidir.
1 - Park ve fren lambası olarak düz yakmak için bağlantı şekli:
mstTECH Park Fren Lambasının kırmızı kablosuna aracın orijinal park lambasının artı (+) kutbundan, pembe kablosuna fren lambasının artı (+) kutbundan, siyah kablosuna ortak olan eksi (-) kutbundan enerji verilir.
Örnekteki lambanın, sürüş sırasında sadece ortasındaki 6 ledli bölüm yanarken frene basıldığında üst ve alt sıralar birlikte yanarak 18 ledin tamamının yanması sağlanır.
Örnekteki lambanın, sürüş sırasında sadece ortasındaki 6 ledli bölüm yanarken frene basıldığında üst ve alt sıralar birlikte yanarak 18 ledin tamamının yanması sağlanır.
2 - Sadece fren lambası olarak düz yakmak için bağlantı şekli:
mstTECH Park Fren Lambasının kırmızı ve pembe kabloları birleştirilir. Birleşim yerine aracın orijinal fren lambasının artı (+) kutbundan, siyah kablosuna ortak olan eksi (-) kutbundan enerji verilir. Bu durumda sürüş sırasında lamba sönük kalır. Frene basıldığında tamamı yanar.
mstTECH Park Fren Lambasının kırmızı ve pembe kabloları birleştirilir. Birleşim yerine aracın orijinal fren lambasının artı (+) kutbundan, siyah kablosuna ortak olan eksi (-) kutbundan enerji verilir. Bu durumda sürüş sırasında lamba sönük kalır. Frene basıldığında tamamı yanar.
3 - Sürüş sırasında ve frenleme sırasında çeşitli modlarda yakmak için bağlantı şekli:
Çakar şeklinde farklı modlarda yakıp söndürebilmek için mstTECH Park Fren Lambası Kontrol Ünitesi eklenerek aşağıda kontrol ünitesi bölümündeki şemalar uygulanır.
Kontrol ünitelerimiz için elektrik bağlantısı: